Ontstaansgeschiedenis


Al bijna 20 jaar is Autoclick hèt bedrijf voor het importeren van een auto uit Duitsland. Begonnen als een Internetaanbieder van buitenlandse auto’s met een virtuele showroom, heeft Autoclick zich ontwikkeld tot een succesvolle speler in een markt waarbij nu op jaarbasis ruim 200.000 auto’s de grens over komen. De kernwaarden van deugdelijkheid en betrouwbaarheid, welke vanaf het begin hoog in het vaandel staan, gelden vandaag de dag nog steeds. Uit een krantenartikel van de Volkskrant ten tijde van de oprichting komt de volgende paragraaf;

“Het resultaat van deze kennismaking is een virtuele showroom van ‘Duitse topmodellen’. Autoclick laat op zijn site enkele honderden auto’s uit Duitse voorraden zien die een grondige deugdelijkheidstoets hebben ondergaan. De technische informatie is voor potentiële afnemers in Nederland toegankelijk gemaakt. Wie belangstelling heeft voor een transactie, wordt voor een kennismakingsgesprek met de firmanten uitgenodigd. Want voor Autoclick is internet een hulpmiddel. Geen doel op zich. Als de partijen het met elkaar eens worden, zorgt de Nederlandse bemiddelaar ervoor dat de auto gewassen, gepoetst en voorzien van een garantie en een CO2-compensatie bij de nieuwe eigenaar wordt afgeleverd. Die deelt niet in eventuele bedrijfsrisico’s van Autoclick.”

Hier kan je het hele artikel uit de Volkskrant lezen.

In de veranderde wereld van de automotive heeft Autoclick zich ontwikkeld tot een professionele speler gespecialiseerd in de import van jong gebruikte auto’s. De meeste auto’s komen rechtstreeks bij de dealer vandaan, zogenaamde dienstwagens en Jahreswagens. Vaak hebben deze occasions lage kilometerstanden en  verkeren in een onberispelijke staat. De kernwaarden bij onze dienstverlening is nog steeds, een betrouwbare partner die garant staat voor een uitstekende kwaliteit. Autoclick maakt dat dagelijks waar, iets waaraan de reguliere handel vaak slechts ten dele kan voldoen.

  •  
  •  
  •  
  •